29 May 2009

blurr betul part nak tulis tajuk nih

hari ini.

lambat lagi. wawa da tuggu kat bawah. kelas kul 930 am. tapi bangun 850am. biasenye kitorang gerak setengah jam awal. taktau lah kenape tapi otak aku kate 'ok kelas 930 so kul 845 bangun'. salah. patutnye kene bangun 830am. makanye lambat lah saye. huk maaf wawa!

seksa sungguh la hai nak bangun pagi lately ni. kalau dulu tido kul 4 pagi pun ok je kene bangun awal. smlm tido awal kul 12 pun susah gile rase nak tarik selimut balik nak kate 'sya tanak pegi la arini ayin' mase die kejut. aihh.

tapi kan. semua orang pun rase tak sampai hati nak ponteng kelas ni. dengan kehenseman lecturer merangkap medical doctor asal Iraq yang hensem dan kaya (ayah die 1st sergeon in iraq and owned a hospital there. no, die tak gtau the whole class cume jawab soklan farid personally. die tak riak lah.) umo baru 28 tapi dah kawin ade anak 2 (kuciwa2). campor lagi dengan kesukaan die senyum dan bersemangat habis mengajar dan sempoi dan faham bahase melayu boleh gak cakap sikit2 dan lagi semua2 lah yang boleh dinilai kami si student. aku suke cara die mengajar. sangat best (excuse me, bukan sebab die hensem okeh) sumpah betul tak tipu. plus! kelas 4 hari je pun. rabu-sabtu.

hebat la doctor ni. die housemen kat iraq time perang weyy. boleh imagine bape banyak experience die? dah habis wat master siap. lahir zaman perang. dah 3 perang die lalu. bak kate die 'here i am, still alive (smiling)'. haha leh lak kan die wat lawak time tu. hebat macam ni 'ok aku nak jadi cam die lah nanti'. haa. sampai macam tu. bersemangat terus aku nak sambung medic. terase nak jadi doctor yang bagus dan baik dan berhemah dan menceriakan. pertimbangan taknak sambung medic hilang lenyap entah mane pegi. tapi maaf lah bile masuk bab biostat je memang tokleh handle ngantuk. ughh i hate math and i envy people who are doing great in math. apsal korang hebat sangat ah.


sape amik gambar cepat ngaku

sampai nak masuk lambat kelas die pun rase bersalah. sebab everytime orang yang lambat datang masuk kelas die akan explain balik overall ape yang dah diajar pade yang lain. siap tunjuk slide and cakap 'dont worry, u didn't miss much'. tak ke baik tu. rare kan lecturer wat camtu. siap halau lagi ade lah (pallavi -_-). sbenarnye kami lah itu yang nak masuk lambat tak jadi. tadi break semayang jumaat untuk para lelaki jumaat pegi pkns. bajet-bajet mase sempat siap hair treatment by kul 3 dah leh masuk kelas tapi 3.20 baru siap. maknenye akan masuk kelas dalam kul 3.30. setengah jam woh lambat. pikir punye pikir punye cakap-cakap last2 pegi makan tak pegi kelas.

bile ktorang sampai kul 5 ade meeting dengan dean, Dr Ammar ade gak. aduss. kantoi jek. nak masuk tu pun sempat mesyuarat dulu kat luar kelas. huu malu. kelas tak datang meeting datang plak.

cambes hasil meeting. setelah bejuta kali kate ade meeting tapi asik cancel je dar sem 3 sampai harini akhirnye impian menjadi kenyataan. dah dapat segale confirmation.
kalau semuanye ok, insyaallah ktorg fly gi india 2/3/4 october nanti. maksudnye sempat raya n besday kat sini. =D =D =D. doakan lah pointer hasil kelas 2 minggu isnin midsem kamis dah final exam tu tak mencacatkan result kami. AMIN.

kalau boleh nak pegi polland. tapi takpe lah. india pun ok gak. dengar cerite semua cambes. dah cukup bersyukur still dapat fly. daripade MARA tarik balik scholar better lah macam ni. dak2 study kat UK dengar cite ade yang dah kene panggil balik malaysia sebab scholar kene tarik balik. and MARA dah stop sponsor yang baru2 apply. gawat. nak wat camne kan. cite 10 taun lepas ulang balik. dulu ayah kawan aku kene balik from UK tengah wat medic then balik sini terbiar macam tu je. kesian kan. last2 sambung wat engineering plak. ya allah, permudahkan lah jalan kami. aku tanak end up dengan biomedic je. T_T

ok malam lak, plan nak tengok terminator. tapi tiket habis la plak. aku nida ayin buddy tak gerak lagi. tadi diorang pegi pasar malam so memang tak gerak skali dengan dak2 lain. ramai orang, tiket terminator habis makanye kami pun tak jadi pegi. tengok cite the haunted mansion je kat umah diam2 jadi dak baik. minah cun dalam las vegas tu belakon. suke2.

baiklah cerite pun dah habis. tamatlah kisah kehidupanku pada hari ini. ceh ayat karangan masih tak lupe. =p

macam makin lame makin tak reti nak tulis dan becite. mungkin sebab makin ramai dah tau dan makin ramai bace. mungkin sebab aku pun rase 'apsal ayat aku semua nak skema je camni. adoyaii'. makanye, jarang update. err...aku start tulis ni dari kul 9 pm sekarang dah 12.30 am. okay nite nite


#baki: basi busuk betahun pun, orang ingat. cume, cakap belakang je.

5 comments:

hannahghazni said...

bebs! omg. tell me more about student yg kene tarek balik scholar tahun ni tu?? ade dgr jugak ure2 tp tataw btol ke x.

nape?? adekah sebb de fail ataw mara memang tarek sesuka hati or whatt???

alamakk.. takotnyeee.. seriusssss dah mule rase takot. sebelom ni relakx je!~

huhu.. exam aku lg 16 hari lah kann.. doakan aku yerk!~

insyaAllah, ko boleh fly pergi india! cool gle!~

good lucky!!!

Cik Kiah said...

mara dah tak sponsor?

takleh lah kami nak sambung medic ni..sedihnyaaaa T______________T

neway, gudlak kawan..

pensukebulan said...

peoz:
aku pun tak tau cite full dan sebenar. dean yang gtau smlm. tp aku rase mara tgk performance kot. dorg cam nk kurangkan pebelanjaan yg sia2.

chayok2 peoz!! ko wat elok2. insyaallah, kite semua selamat. gudlak exam! =)


zana:
uiks tu dean yang ckp. nak confirmation kene tanye mara direct kot. doa ekonomi ok weyh. kalau ok semua pun lepas. dun worry. byk mase lg =)

Ikster said...

pasal yg tgh menyoal dalam gamba tuh aku
& aku pakai baju itam
.....
aku tau nih bile
& sape dok kat blakang aku >:)
.....
celake korg menyalahgunekan aku
D8hahahaha~ :P

pensukebulan said...

hahah ilek la ikasan~
dpt jd model free apee =p
haha