27 March 2009

sky of love

dialog yang mengambil tempat di restoran bamboo pada hari selasa 24/3 jam 8 am sebelum kelas bermula dimana kami sume brekfes tetiap pagi:

buddy: nal, apsal mata? ko nangis ke?
anal: aah weyh. aku nangis malam tadi tengok cite jepun.
sya ayin buddy: hahaha. gile ko sampai sembap mata. cite ape?
anal: KOIZORA. sedey weyyy.


walaupun slalu claim busy tahap gaban, aku masih berjaya menghabiskan 6 episod cite koizora. akibat terpengaruh ngan anal punye penceritaan, aku pun gi amik external emon lalu melihat (ke menonton). 3 hari.

memule rase tak bes sangat pun cite die. cam cite dak2 skolah form 4 becinte. name pun love story mestila sumenye sweet2 kan. ok mungkin sebab aku ade personal opinion sebab tu aku macam tak brape beminat dengan pemulaan cite ni. lek lek. jangan assume tak bes dulu. tak abis cite lagi.

aku merasakan orang2 (budak2 skolah terutama) yang becinta cam nak mati beria bersungguh2 first time kebanyakannye tak kemana. camne claim tu 1st love pun, after da btl2 masuk stage betul2 hargai perasaan tu baru leh consider as real love. bile da dapat rase frust menonggeng. baru tau rase real love. after learnt from it then only u'll appreciate love even more. kalau tengok dari zaman dulu pun, ramai orang kawin bukan dengan 1st love die. deny la gile2 pun segala kemungkinan, deep in ur heart, ko tau ape punca frust tu. okk diakui tak semua cinta monyet zaman skolah atau cinta petama yang bukan zaman skolah itu bukan real love. ade je. tapi, rare. jarang jumpe. kan? cube kira kawan korang yang masih dengan bf die time skolah dulu. ade tu, 6 taun same, tetibe tengok betunang dengan orang lain (curi contoh cite kawan ayin. ngeh). cuba kira gak bape orang yang kawin dengan 1st love die (bagi kwn2 yang da kawin laa).

ok sambung. sepanjang half nak abis episod last aku nangis non-stop yang air mata tanak benti merembes (ceh pilihan perkataan tokleh blah). honestly.. sedeh! T_T T_T. konon2 nak control takmo nangis pun tak berjaya. gile sedey ah! terus msg anal.

suke cite ni sebab tak penuh ngan drama2 cam cite2 lain. realiti. reaction yang memang 90% possibility kite akan buat bile keadaan macam tu jadi. tapi mungkin lain orang lain reaction. kalau macam tu, assume aku suke akan begitu kalau jadi kejadian tu kat aku (simpang malaikat 44)
*perenggan ini refer kat episod last je!*

lagi aku suke, mika si heroin suke sangat tengok langit. hiro si hero suke sungai. dorg slalu lepak kat tepi sungai. tengok langit and amik gamba. pastu ade scene2 pegi pantai, dok kat gigi air. haha ok aku obses dengan pantai laut langit dan segala la.


#baki: penah dulu plan nak gi PD tengok sunset tapi tak pegi lagi. jom weyh korang.aku mesti kene pegi b4 fly (saye berjanji)

#baki2: kenape mesti simpang malaikat 44? kenape bukan 2? atau 9?

lagi lagi lagi: kalau nak cari, koizora aka sky of love tajuk cite. lagu ai no uta- fukui mai nyanyi bes!! ^_^

5 comments:

Anonymous said...

nk tengok gak la cte tu.ngeh. suke cte sdey2 ni =P

Anonymous said...

ske sgt tgk hiro protect mika sampai die pukul ex die sendiri... mmg best ar...

pensukebulan said...

tengok la darl. bes2. ko sure nangis komfrem.

analbaik said...

i've told u..sedeykn..cm sweet plak dorang..aku nk tgk lg ah cte 2 biapon keje bapakla byk..sya2 ade byk lg cte2 yg besh :) nk aku pengaruh ko x?? hehe

pensukebulan said...

haha weyy shadap jgn gtau aku lg. tak siap sume keje aku kang. haha