30 March 2009

sejarah, politik dan ekonomi

bab2 politik, saye mmg tak amik port. stakat tau basic je. dalam2 tak amik tau. malas nak layan. isu yang nak digadokan sume cam tah ape2. PADA AKU LAA~

Pakej Ransangan Ekonomi ke-2. wajarkah?

dapat tajuk BEST gilos utk assignment malaysian studies. makanye.........
aku pun bace la ucapan najib. baca usul yg bkn dalam ucapan yang kementerian kewangan kuarkan. baca gak ucapan anwar membangkang. dan lain2 lagi. ughh bosan siot bace politik tapi menarik juge. bile masuk part2 yang ekonomi aku banyak tak paham. amende tah defisit fiskal levi (menampakkan kebudusan sendiri disini). makanye banyak yang perlu saye belajar lagi. luar skop siap.

tapikan bile bace ucapan anwar bangkang, aku rase tak brape nak best juga. sebab isu2 yang dihentam itu yang aku rasa tak perlu dan tiada kaitan dengan topik. bab scandal, politik kt kedah dan perak, dan segala ayat meng'condemn'. tak perlu kot? masuk bab ekonomi terus sudey~
kate nak bangkang hal ransangan ekonomi. straight to the point la weyh. oh lupe orang malaysia kan penuh dengan tatasusila kesopanan berbahasa perlu ada mukaddimah.

pembangkang perlu untuk push kerajaan buat keje dan supaya tak buat sesuka hati. tetapi tujuan dua2 same. negara dan rakyat kan. apekah perlu nak menjatuhkan sesame sendiri. baik baik. nak naik mesti kene jatuhkan. makanye buatlah dengan cara yang bermaruah dan orang nampak 'wahh intelligent nye ko nih'. tak perlu kot cakap cam bagus ayat tapi orang tak pandang tinggi mane pun sebenarnye. ini apply kat dua2 pihak. eh tiga. bebas pun temasuk.

tersebut adelah antara sebab aku tak brape nak berminat dengan politik. menyampah juge.

ok. da. ciss (ye tak tak patut sungguh penggunaan perkataan disini) la malaysian studies ini. wat aku blajar sejarah, politik. paling penting, EKONOMI. sikit pun hal perdagangan dan ekonomi aku tak pernah belajar. pernah cubaan nak memahami hal2 saham, penat je kazen aku explen. aku da lupe da sume. ngeh

gile tak baik lecturer suh wat keje sebab suruh ko bukak mata amik tau hal sekeliling jangan jadi kera sumbang katak bawah tempurung taktau ape2 bile orang sekeliling cakap. BAIKLAH.

gudnite eberibadih. eh aku perlu study sok ade kuiz BM yang lecturer tu akan suh ko dok jauh2 tak bole meniru tapi tetap meniru jugak. mari berdoa supaya tidak tido. possibility tak tido adelah 0.0000001%

No comments: